حوزه قضایی بخش جنّت شهرستان داراب افتتاح شد 

19:37 - 04 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۹۰۰۹۰
دسته بندی: قضایی ، دادگستری
حوزه قضایی بخش جنّت شهرستان داراب افتتاح شد 
بخش جنّت شهرستان داراب در استان فارس در راستای دسترسی بهتر مردم به خدمات قضایی آغاز به‌کار کرد.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری فارس در آیین آغاز به‌کار دادگاه عمومی بخش جنّت شهر داراب، قاضی سید نوید صفوی را به عنوان اولین رییس این حوزه قضایی معرفی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی درباره سیاست توسعه قضایی در فارس، گفت: بهره‌مندی آسان مردم از خدمات قضایی در راستای تکریم مردم در همه نقاط استان حتی محروم‌ترین و دور افتاده‌ترین نقاط از جمله اهداف سند تحول قوه قضاییه است.

وی در جمع مردم و مسئولان شهرستان داراب و بخش جنّت با بیان اینکه در دسترس قرار داشتن خدمات قضایی برای همه مردم و همچنین سرعت، کیفیت و نحوه ارائه این خدمات از جمله شاخص‌های ارزیابی دادگستری‌هاست، خاطرنشان کرد: در کنار تأسیس دادگاه لازم است سایر ادارات مرتبط با خدمت قضایی بخصوص پزشکی قانونی و ثبت اسناد نیز با ایجاد دفاتر نمایندگی، خدمات مرتبط را به موقع به مردم ارائه دهند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس با اشاره به اهداف قوه قضاییه در تقویت ارائه خدمات الکترونیک قضایی به رئیس این حوزه قضایی، توصیه کرد: از آغاز فعالیت این حوزه قضایی تلاش کنید تا ارائه خدمات به‌صورت تمام الکترونیکی به فرهنگ عمومی و مورد توجه مردم تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی ایجاد زیر ساخت‌های ارائه خدمات الکترونیکی را از وظایف دستگاه قضایی در همه مناطق و حوزه‌های قضایی خواند و یادآور شد: حرکت به سمت استفاده و بهره‌برداری مناسب مردم از زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی به صورت خودکاربری و یا در قالب دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید در دستور کار قرار دارد که این روند تحت عنوان خدمات جهادی الکترونیک قضایی در اقصی نقاط استان فارس انجام‌شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی بیست‌وسومین دادگاه صلح استان همزمان با افتتاح دادگاه عمومی بخش جنّت اشاره کرد و افزود: در اجرای قانون جدید شورا‌های حل اختلاف و تشکیل دادگاه‌های صلح استان فارس با اولویت دادگاه‌های بخش اجرای قانون جدید را در دستور کار قرار داده‌ایم و پیش از این نیز ۲۲ دادگاه بخش استان فارس با تشکیل دادگاه صلح، ارجاع پرونده به این مرجع قضایی را آغاز کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ضمن قدردانی از مسئولین محلی که در جهت آغاز به‌کار حوزه قضایی مستقل جنّت شهر با دادگستری استان فارس همکاری کردند، گفت: تعامل در حوزه عمران و آبادی و در دسترس مردم قرار گرفتن خدمات مختلف نمونه بارز و تأثیرگذار همکاری بین دستگاهی و تعامل قضایی و اجرای است.

رئیس شورای قضایی استان فارس در انتها به اولین رییس حوزه قضایی بخش جنّت شهرستان داراب توصیه کرد با اِعمال مدیریت علمی و حُسن اخلاق در مواجهه با مراجعان، پایه گذار رویه مدیریتی ماندگار و صحیحی باشید تا پس از اتمام دوران خدمت در حوزه قضایی نیز خصوصیات مثبت مدیریتی استمرار یابد.

بخش جنّت شهرستان داراب با بیش از سی هزار جمعیت از این پس خدمات قضایی را در شهر خود دریافت و جهت پیگیری امور قضایی از سفر به شهرستان داراب بی‌نیاز شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *